اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مدیرعامل هلال‌احمر کرمان خبر داد

فعالیت 31 پایگاه امداد نوروزی در کرمان/تیم امداد خواهران راه‌اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از فعالیت 31 پایگاه امداد طی ایام نوروز با حضور 500 نفر امدادگر، نجاتگر، پرستار و کارکنان در استان خبر داد.

فعالیت 31 پایگاه امداد نوروزی در کرمان/تیم امداد خواهران راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرشاد فلاح صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمات سفر استان کرمان 10 کمیته دارد که کمیته امداد و نجات از جمله آنهاست و به منظور ایجاد بستر سفر ایمن برای مسافران و گردشگران و ایجاد آمادگی و پیش‌بینی برای عملیات امداد و نجات در بلایای طبیعی و حوادث تشکیل شده است.

وی همچنین بهره‌گیری از طرح‌های نوروزی، استقرار پایگاه‌های سلامت و ایمنی در محورهای مواصلاتی، ایجاد کمپ‌های نوروزی، برگزاری مانور امداد و نجات برای حفظ آمادگی قبل از نوروز و همکاری در اسکان مسافران حادثه‌دیده و اسکان اضطراری را از جمله اهداف کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ادامه داد: پیش‌بینی تجهیزات ارتباطی مناسب برای پایگاه‌های امداد و نجات، برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران در زمان وقوع حوادث از دیگر اهداف کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر است.

پویش ملی به‌رفت «بهبود رفتار ترافیکی» اجرا می‌شود

فلاح با بیان اینکه طرح ملی خدمات نوروزی هلال‌احمر نوروز 98 از 28 اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا 16 فرودین ماه سال آینده ادامه دارد، ابراز داشت: طرح ایمنی و سلامت در حوزه جوانان هلال‌احمر برگزار می‌شود و در ورودی شهرستان‌ها و مکان‌های با تجمع پست‌های ایمنی و سلامت دایر می‌شود.

وی افزود: 25 پست ثابت، هشت پست سیار، 24 فضای دوستدار کودک، هشت خیمه نماز و 9 ایستگاه سلامت با حضور 420 نفر جمعیت جوانان هلال‌احمر در نوروز 98 ارائه خدمات می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اظهار داشت: پویش ملی به‌رفت «بهبود رفتار ترافیکی» اجرا می‌شود و یک هزار و 200 پست ثابت و سیار در مبادی ورودی و خروجی سطح کشور با حضور 12 هزار جمعیت جوان داریم.

فلاح یادآور شد: رانندگان نخستین گروه هدف در پویش ملی به‌رفت هستند و ارتباط چهره به چهره با مسافران، اطلاع‌رسانی دقیق درباره نقاط پرخطر جاده‌ها، تشویق مسافران به مطالعه و امضای میثاق‌نامه برای پیوستن به پویش و ثبت اثر انگشت بر روی میثاق‌نامه از جمله مواردی‌ست که در این پویش دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: سحاب «سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه» با رویکرد پیشگیری، ایمن‌سازی برای ارائه خدمات ایمنی و بشردوستانه در ایام نوروز در شلوغ‌ترین، مسافرپذیرترین و آسیب‌پذیرترین نقاط اجرا می‌شود.

فلاح از فعالیت 31 پایگاه امداد طی ایام نوروز در استان کرمان با حضور 500 نفر امدادگر، نجاتگر، پرستار و کارکنان خبر داد و بیان داشت: 20 مرکز پیام، تیم واکنش سریع، تیم امداد هوایی و تیم امداد خواهران در ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند.

شماره 112 را به خاطر داشته داشته باشید

محمد حیدری معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: تیم آنست نیز طی نوروز در پایگاه جنوب‌شرق هلال‌احمر مستقر هستند و در صورت نیاز با دو قلاده سگ زنده‌یاب خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی نوروز 96 شاهد 186 حادثه جاده‌ای در استان بودیم، افزود: این رقم با 16 درصد کاهش به 123 مورد در نوروز 97 رسید.

حیدری عنوان کرد: یک هزار و 44 مورد حادثه در 11 ماهه سال 96 داشتیم که این آمار در مدت مشابه سال جاری برابر با یک هزار و 168 مورد است.

وی توصیه کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی هواشناسی این است که نوروز 98 بارانی است و لغزندگی سطوح را داریم بنابراین رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند و شماره 112 را به خاطر داشته باشند و در صورت نیاز با این شماره تماس برقرار کنند.

ابراهیم بابایی معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش آگاهی عمومی برای پیشگیری از حوادث عمومی از اهداف ماست.

وی ادامه داد: پیوستن افراد به پویش ملی به‌رفت، فرهنگسازی برای اجرای بهتر برخی اصول برای پیشگیری از بروز حوادث، سعی و تلاش برای خارج کردن سختی راه سفر، از مهمترین برنامه‌ها و اهداف جمعیت هلال احمر در ایام نوروز است. 

انتهای پیام/80019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول